Kezdjük azzal, hogy miért adtam arra a fejem, hogy blogoljak? Egy olyan felületet akartam keresni, ahol kiadhatom magamból a gondolataimat, olykor akár megosztó stílusban. Ilyen formában lehet néha csak a frusztrációim kiventillálása lesz, de szerencsére annyira kevesen olvasnak már blogot, manapság, hogy remélhetőleg azok veszik a fáradtságot akiket ez a stílus nem zavar.
Ezeket a témákat felfogom dolgozni idővel, legalábbis tervben van egy sokkal inkább nagyobb befogadásra hajlamosabb felületen és formában a YouTube-on. Olyan témákról írok főleg amelyek alapvetően hasznosnak tartok hogy elolvasd, megértsd és alkalmazd! Csakis kizárólag pénzügyi elvekről és olyan logikai buktatókra hívom fel a figyelmed, amiket szeretném hogy egy-egy bejegyzés elolvasása után ne kövess el. Amiben biztos vagyok, hogy így a színfalak mögül nagyon kevesen beszélnek, mert nem akarják hogy kikerüljön a titok. Az a titok amiről tud a kedves érdeklődő, tud a tanácsadó és tudja minden szereplő hogy tud róla de nincs kikommunikálva őszintén. Ez okoz egy akkora szakadékot, hogy az ügyfél azért érzi, az „ügynök” csak a pénzemet akarja és a tanácsadó szempontjából meg az ügyfelek így nem lesznek őszinték velünk. Senkinek sem jó ha nincs kimondva az egyértelmű!
Aki tudja, hogy mit kellene tennie, de valamiért mégsem teszi, az tudatosan köpi szembe magát. Ennél jobban pedig nem alázhatja meg magát senki. Önmaga előtt.
Csernus Imre
Kialakult kép a biztosítási szakmáról és az „ügynökökről”
Az a tapasztalatom, hogy alapjába véve a biztosítási szakmáról van egy kialakult kép az emberek fejében ami nem feltétlen pozitív. Sok csalás, becsapás miatt nem is csodálkozok, én is alaposan körül jártam a témát mielőtt tanácsadó lettem volna. Ráadásul a tanácsadói szakma elkezdett kiöregedni és rohadtul kevés az utánpótlás. Egyszerűen alig vannak fiatalok akiknek ez vonzó legyen, mert vagy a 10-20 évvel ezelőtt kialakult nyomulós ügynök kép él a fejekben, vagy a fiatalokat megcélzó ballagási öltönyös 3 betűs cégtől kapott olyan benyomást, hogy köszöni szépen ha meghallja, hogy biztosító már a következő szót be sem engedi a fejébe, mert villog az átbaszás jelző és ő nem akar ennek részese lenni. Ezek tovább erősítik azt az érzést, hogy a biztosítós ügynökökkel csak a baj van és jobb nem üzletelni velük.
De egy fontos dolog mellett elmentek az emberek, hogy van néhol egy maroknyi fiatal aki igen is komolyan gondolja a biztosítási szakmát és nem csak ott ahol én dolgozok máshol is látok jó kezdeményezéseket. (Nem, nem a 3 betűs ballagási öltönyös cégnél). Reménykeltő, hogy az új generáció már felismerte, hogy a régi módszerekben mik voltak a hibák, ezeket nem alkalmazzák és életkorukból adódóan, sokkal jobban részt tudnak venni az internet adta lehetőségekkel. Több kevesebb sikerrel, nem sok pénzügyi blogger vagy vlogger van arányaiban, ahhoz képest hogy lifecoach vagy marketinges meg majdnem minden sarokban nő.
Gennerációváltás
Ami a legbizalomkeltőbb, hogy ez a generáció vissza szeretné szerezni, a tanácsadókba vetett hitet és ezt nem lehet máshogy csakis az őszinte és korrekt tájékoztatáson keresztül. Nemes feladat cserébe rohadt nehéz, mert nem könnyítették meg a csalások és a kóklerek.
Elértünk arra pontra, hogy meg kell jegyeznem vannak tisztességes „régi” tanácsadók, mivel nélkülük még ennyire sem maradt volna fent a szakma és mi fiatalok sem tudnánk betanulni.
Összegezve azért fogok írni bejegyzéseket, mert ha egy kicsit is hozzá tudok ahhoz járulni, hogy a pénzügyi tanácsadókba vettek hit visszaálljon akkor tettem a közjóért valamit, mert azt meg látom, hogy most jobban van szükség jó pénzügyi szakemberekre mint valaha. Úgy érzem ott tudom áttörni a gátat a szakmabeliek és nem szakmabeliek között, hogy olyan belsős dolgokról írok, ami cserébe hasznos számodra. Beengedni a biztosítási szakma színfalai mögé téged és kendőzetlenül írni, hogy hol csúszott el az egész és Te mint ügyfél hol van a felelősséged.
Bátorítalak tarts továbbra is velem.
Üdv
PM